Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Πώς να φτιάξετε τις δικές σας χειροποίητες χάντρες

Καλησπέρα! Εχθές έφτιαξα τις πρώτες μου χειροποίητες χάντρες και αφού το αποτέλεσμα μου άρεσε πολύ, ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τον τρόπο! Συγκεκριμένα θα σας δείξω πώς να φτιάξετε την ίδια χάντρα με δύο τρόπους!...

Πριν από λίγες μέρες πήρα ένα εργαλειάκι που λέγεται "μαλαφάς" (θα τον δείτε στις φωτογραφίες) και εχθές αποφάσισα να ασχοληθώ μαζί του! Έφτιαξα, λοιπόν, την πρώτη μου χάντρα από σύρμα και χάντρες σπόρους και μετά σκέφτηκα "Και άμα δεν είχα τον μαλαφά πώς θα την έφτιαχνα;" Συνέχισα,  λοιπόν, να φτιάξω μια ίδια χαντρούλα χωρίς τον μαλαφά! Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο ικανοποιητικό, αλλά βέβαια με το συγκεκριμένο εργαλείο φτιάχνεις και άλλες χαντρούλες που δεν είναι εύκολο να τις φτιάξεις με το χέρι και σίγουρα δεν είναι το ίδιο γρήγορο! Ας μην μακρυγορώ... Τα υλικά που χρησιμοποίησα εγώ είναι μέσα στις παρενθέσεις.


Υλικά για μία χάντρα 2 cm
  • σύρμα της επιλογής σας έως 0,8mm ( 25cm μήκος Supa Violet 0,71mm)
  • Χάντρες σπόρους (2 διαφορετικά μεγέθη και σχήματα)
  • μεταλλική ή ξύλινη λεπτή ράβδος
  • Πένσα με επίπεδη μύτη
  • Κοφτάκι
  • Μαλαφάς (προαιρετικό)
Χαντρούλα χωρίς τον μαλαφά

Στερεώνουμε το σύρμα μας στη ράβδο όπως φαίνεται στην φωτογραφία και αρχίζουμε να το τυλίγουμε γύρω από τη ράβδο προσεκτικά.










Μόλις φτιάξουμε τον επιθυμητό αριθμό σπειρών τις φέρνουμε κοντά με την πένσα, σε περίπτωση που υπάρχουν κενά.








Περνάμε τις χάντρες σπόρους από το ελεύθερο άκρο σε μήκος 6 - 7 εκατοστών. Αν δεν θέλετε κενά ανάμεσα στις χαντρούλες στην  τελική χάντρα, προτιμήστε ένα μέγεθος και σχήμα χάντρας.






Κρατώντας σταθερή τη ράβδο με το αριστερό μας χέρι, αρχίζουμε να τυλίγουμε το σύρμα με τις χαντρούλες στην ράβδο, χωρίς να εφαρμόζουμε  πολύ πίεση, ώστε να μην σπάσουν οι χάντρες. Με το δεξί χέρι συγκρατούμε τις χάντρες στο ελεύθερο άκρο.







Αφού τυλίξουμε το σύρμα με τις χαντρούλες συνεχίζουμε τυλίγοντας το ελεύθερο άκρο, τόσο ώστε να έχουμε τον ίδιο αριθμό σπειρών και από τις δύο πλευρές.












Αφαιρούμε την ράβδο και κόβουμε με το κοφτάκι το σύρμα που δεν χρειαζόμαστε και από τις δύο πλευρές (Εικόνα 6). 
Τέλος, διαμορφώνουμε την χαντρούλα με τα δάχτυλά μας, ανοίγοντας και ξανακλείνοντάς την απαλά.  Η χάντρα μας είναι έτοιμη!

Χαντρούλα με τον μαλαφά
Στερεώνουμε το σύρμα μας στην ράβδο όπως φαίνεται στο σχήμα.
Αρχίζουμε να περιστρέφουμε την ράβδο από την ειδική λαβή δεξιόστροφα, κρατώντας το ελεύθερο άκρο αρκετά τεντωμένο και κοντά στην βάση, που είναι στερεωμένη στο τραπέζι. 
Συνεχίζουμε τις περιστροφές ώσπου να φτιάξουμε τον επιθυμητό αριθμό σπειρών.
Αφαιρούμε την ράβδο και προσθέτουμε τις χάντρες σπόρους όπως και πριν.
Εδώ έπρεπε να λέει 5! Ουπς... Περιστρέφουμε αργά τον μαλαφά δεξιόστροφα, χωρίς να εφαρμόζουμε  πολύ πίεση, ώστε να μην σπάσουν οι χάντρες. Με το δεξί χέρι συγκρατούμε τις χάντρες στο ελεύθερο άκρο.
Συνεχίζουμε αργά και σταθερά...
Το αυτό... ;-) Μήπως δεν χρειάζονταν τόσες φωτογραφίες;;; Κουράγιο και τελειώνουμε!
Αφού τελειώσει το κομμάτι με τις χάντρες συνεχίζουμε να τυλίγουμε το σύρμα, έτσι ώστε να έχουμε τον ίδιο αριθμό σπειρών και από τις δύο πλευρές. 
Αφαιρούμε την ράβδο από την βάση...
Αφαιρούμε την χαντρούλα από τη ράβδο και την διαμορφώνουμε όπως πριν! Ουφ... τελείωσα!
 Παιδιά δεν το έχω ξανακάνει και ήθελα να είμαι αναλυτική, αλλά νομίζω ότι το παράκανα!

Ορίστε οι χαντρούλες μας φτιαγμένες με τους δύο τρόπους! Μπορείτε να τις ξεχωρίσετε; Εγώ πάντως, όχι!!!
Με τις χαντούλες αυτές έφτιαξα το παρακάτω σετάκι! Ελπίζω να σας αρέσει!



Καλό βράδυ!

19 σχόλια:

  1. Μαρακι μπερδευτικα λιγο δεν κανουμε ολοι για αυτη την δουλεια εσυ εισαι η ειδικη!Το αποτελεσμα τα λεει ολα...Φανταστικα ,μοναδικα,τελεια!!!!!!!!!!!!!φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφο, σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες μαζί μας τον τρόπο κατασκευής! Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mαρια μου πολυ ομορφες οι χαντρες σου! Την πρωτη περιγραφει την καταλαβα!!!!! Με το μαλαφα ομως εχω ενα θεμα!!!χαχαχαχα! Δεν πειραζει παντως εγιναν πολυ ομορφα!!!!Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέραααα!
    Βιολέτα μου, μην ανησυχείς έχεις εμένα να σου τα φτιάχνω!
    Κική μου, Σ'ευχαριστώ πολύ! Καλό Σ/Κ και σε εσένα!
    Συνονόματη [;-)] δεν έχεις άδικο! Κι εγώ αν δεν το είχα στα χέρια μου δεν θα καταλάβαινα τίποτα! Γι' αυτό και η πρώτη περιγραφή! Σας ευχαριστώ πολύ όλες! Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου καλώς σε βρήκα!! Μπράβο που έχεις και το μπλογκ στα Αγγλικά!! Εγινα μέλος και στα δύο!! Σου εύχομαι καλή χρονιά και δημιουργική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ξέχασα , οι χάντρες είνα πολύ όμορφες και αν και εχω μαλαφά δεν εχω κάνει ποτέ τέτοιο σχέδιο!!Θα προσπαθήσω, οι οδηγίες σου είναι κατατοπιστικές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλώς ήρθες, Μάνια!! Καλή χρονιά και σ' εσένα με πολλή έμπνευση και ό,τι άλλο επιθυμείς! Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανυπομονώ να δω τις χαντρούλες που θα φτιάξεις, Μάνια μου!!! Είμαι σίγουρη ότι θα είναι υπέροχες, από μια βόλτα στη σελίδα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ιδές σου είναι φοβερή. Έτσι μπορώ να φτιάξω πληθώρα χαντρών με ποικιλία χρωμάτων.Οι φωτός σου χρειάζονται όλες και είναι κατατοπιστικότατες.Το αποτέλεσμα είναι τέλειο.Καλώς σε βρήκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σ' ευχαριστώ, Δαφνούλα! Μόλις φτιάχνω κάτι που θα μπορώ να σας το παρουσιάζω σωστά, να είσαι σίγουρη ότι θα το κάνω! Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Yπέροχες οι χάντρες σου Μαρία!!!Οι οδηγίες πολύ καλές κάποια στιγμή θα το δοκιμάσω και θα δούμε αν θα τα καταφέρω!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σ' ευχαριστώ πολύ, Σόφη!!! Και βέβαια θα τα καταφέρεις! Αν μου έλεγε κανείς πριν από 1 χρόνο ότι θα έφτιαχνα μόνη μου κοσμηματάκια, θα του έλεγα ότι είναι τρελλός... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πωπωπωπω..σαν λαβύρινθος.. μου φαίνεται ότι πρέπει να έχω βάλει πανεπιστήμιο για όλα αυτά!!

    οι χάντρες σου είναι φανταστικές αλλά και τα χρώματα υπέροχα!!!

    καλημέρα!!!! καλώς σε βρήκα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλώς ήρθες ζαχαρούλα!!! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Τί ωραίες συνταγές που έχεις στη σελίδα σου! Είδα μια τούρτα σοκολάτα μούρλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. χαρα στην υπομονη σου μπραβο σου αλλα κουραστηκα μονο που το ειδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Maria mou to apotelesma sou einai ekplhktiko!!!Tha hthela se parakalw an mporeis na epikoinwnhseis mazi mou me mail gt tha hthela na asxolhthw k egw me xeirwpoihta kasmhmata!!!Xreiazomai omws kapoies odhgies gt de gnwrizw tpt!!!se parakalw epoikoinwnhse!!!Tha perimenw!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα καλημέρα και σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!!! Με συγχωρείς για την καθυστέρηση στην απάντηση, αλλά χάθηκε ανάμεσα στα email μου που δεν παρακολουθώ τόσο συχνά. Δεν βρήκα το email σου για να σου γράψω, οπότε ελπίζω να δεις την απάντησή μου εδώ. Στο internet υπάρζχουν πάρα πολλά tutorial τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις. Κι εγώ μόνη μου ξεκίνησα και σιγά σιγά, όσο ασχολείσαι ανακαλύπτεις νέες μεθόδους...

      Διαγραφή
  17. πωπω πολυ ωραια προσπαθησα να κανω ενα κ το καταφεραα μπραβο σου εσυ τα εκανες πιο ωραια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ πολύ! Με γεμίζετε χαμόγελα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...